30 juni 2008

Varför den fredliga majoriteten är betydelselös


Bild: Under en demonstration på Möllevångstorget i Malmö förra sommaren vajade de gula Hizbollah-fanorna.

Igår hade jag en diskussion om islam med en kompis som bor i Malmö. Han sa att majoriteten av muslimerna inte är fanatiker och bara vill leva i fred och ro. Han borde veta som bor mitt bland dem.

Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara men det var något som inte stämde med hans argument. Nu har jag precis läst en artikel om varför den fredliga majoriteten är betydelselös. Majoriteten tyskar ville leva i fred, ändå tog nazisterna makten och miljontals människor mördades. Likadant i Ryssland och Kina. Ruanda blev ett slakthus, ändå ville säkert majoriteten leva i fred.

"Vi får höra om och om igen av 'experter' och 'TV-pratare' att islam är en fredlig religion att de allra flesta muslimer bara vill leva i fred. Även om detta omätbara påstående kan vara sant, är det helt irrelevant. Det är meningslöst ludd för att få oss att må bättre, och menat att förminska de spöklika fanatiker som härjar världen över i islams namn.

Faktum är att fanatikerna är regel i islam i detta ögonblick. Det är fanatiker som marscherar. Det är fanatiker som utkämpar de 50 krigen över hela världen. Det är fanatiker som systematiskt slaktar kristna och stamgrupper i hela Afrika och successivt tar över hela kontinenten i en islamisk våg. Det är fanatiker som bombar, halshugger, mördar och hedersmördar. Det är fanatiker som övertar moské efter moské. Det är fanatiker som ivrigt sprider stening och hängning av våldtäktsoffer och homosexuella. Ett hårt mätbart faktum är att den 'fredliga majoriteten' är den 'tysta majoriteten' och att den är kuvad och utan inflytande."


Från Celestial Junk via Gates of Vienna

Läs också: Godhet utan gränser

5 Kommentarer:

Anonym sa...

Jag har bodde vid Möllevången i 7 år. Jag har också en kippa som en kompis tog med åt mig som en present från Israel. Jag hade den en gång på mig en gång när jag var ute, mest som ploj då jag ej är jude. De glåpord och den fientlighet som mötte mig i olika sammanhang, inte alla, chockade mig. Jag minns även glädjen och upphetsningen på Simrishamnsgatan när de två planen flögs in i WTC. Möllevången är Hamas-country.

Knute sa...

Något att tänka på för de politiskt korrekta på Möllevångstorget i Malmö som sitter bakom krogstaketet och stirrar på araberna som om de vore djur på skansen. Närmare än så kommer de aldrig den avgudade mångkulturen.

Flashback

Steen sa...

Precis - de 80-90 % som ikke er fanatikere, har først betydning den dag de åbent opponerer mod fanatikerne. Ellers vil de rette ind i lige linje efter dem, som kommunister og nazister.

De "moderate" muslimers problem er også: Der findes ikke noget islamisk modsvar mod fanatismen, for den er meget koran-tro og nær. Ergo - taler du dem åbent imod, er du en dårlig mulim. Der har vi hele problemet i al sin farlighed.

Knute sa...

Det ser ud til at Muhammeds opskrift på total kontrol er et perpetuum mobile.

Knute sa...

Hvorfor ikke stramme lidt op? Har dette flertal, som bare vil have fred og ro og som derfor bare lader tingene gå sin skæve gang for at hytte sig selv.... har dette flertal i virkeligheden ikke en stor skyld i, hvad der sker?

Skriver Spjutflickan Gertrud

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.